Extraescolar de Tecnologia Creativa Primària (1r a 3r)

Programació amb blocs, art digital, videojocs, electrònica i robòtica

Es tracta d’una activitat STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) on els alumnes van introduint-se en els diferents àmbits de la tecnologia mitjançant activitats senzilles i lúdiques.

Consisteix en petits jocs i activitats d’una sessió de durada que ofereixen als alumnes un primer contacte amb la programació, l’electrònica i la robòtica. Nens i nenes juguen i experimenten amb l’art i el disseny digital, l’animació per ordinador, la programació, els videojocs, l’electrònica i la robòtica. Fem jocs i petits exercicis per començar a desenvolupar les habilitats necessàries per convertir-nos en programadors i programadores.

Treballem el pensament computacional i lògic-matemàtic així com la capacitat d’abstracció.

 

Què fem en aquesta extraescolar?

Fem activitats variades dirigides pel monitor on tots els alumnes avancen al mateix temps.

 

1r trimestre:

Durant el primer trimestre, presentem les eines que utilitzem al llarg del curs, comprovem el nivell inicial de cada grup i comencem a treballar la programació per blocs i l’electrònica. 

Treballem: 

  • Art i animació amb Scratch i Piskel.
  • Interactivitat i mini-jocs amb Scratch.
  • Electrònica amb mCore i mBlock.

 

2n trimestre:

Al segon trimestre continuem reforçant l’aprenentatge de l’electrònica i la programació. També, introduim la robòtica, el magnetisme i l’electricitat. 

Treballem: 

  • Robòtica amb mBot i mBlock.
  • Electrònica amb micro:bit i MakeCode.
  • Electricitat, magnetisme i enginyeria.

 

3r trimestre:

Al darrer trimestre del curs, unim tots els aprenentatges realitzats i treballem l’art, la programació i l’electrònica dissenyant el nostre propi hardware amb Makey Makey. També continuarem reforçant el pensament computacional amb jocs de taula educatius. 

Treballem: 

  • Manualitats interactives amb Makey Makey i Scratch.
  • Extensions de Scratch i jocs educatius.

 

 

Objectius

L’objectiu principal en aquest cicle és introduir conceptes bàsics de programació i robòtica així com guanyar confiança en les pròpies habilitats tecnològiques. 

  • Potenciar la imaginació combinant la programació i la robòtica de manera creativa.
  • Enderrocar la barrera mental que massa sovint separa les ciències de les arts.
  • Aprendre a raonar de manera algorítmica (computational thinking) i a resoldre problemes tècnics.
  • Guanyar autonomia en el disseny i el desenvolupament de projectes propis.
  • Provocar un canvi de mentalitat: de consumidors passius a creadors actius.
  • Comunicar idees i expressar-se creativament fent servir les noves tecnologies.
  • Aprendre les bases de la programació com a nova forma d’alfabetització al s. XXI.
  • Treballem amb equips de dos o tres nens amb l’objectiu d’aprendre a treballar en equip.

ON ES REALITZA

ESCOLES

Ets d'una AMPA/AFA o d'una escola?

GALERIA

Ets d'una AMPA/AFA o d'una escola?
Ompliu el següent formulari si esteu interssats/des en alguna de les nostres extraescolars